Scroll Top

Podjetništvo s prevzemom

Iščete nove poslovne priložnosti? Potem je morda ravno odkup/prodaja utečenega posla prava izbira za vas.

V svetu je že dalj časa prisotno »podjetništvo s prevzemom« oz. odkup že utečenih poslov (po domače že odprtega podjetja) z vsemi že ustvarjenimi poslovnimi partnerstvi, bazami strank ipd., nov lastnik pa se izogne vsem začetnim pastem in izzivom novega posla.

Lahko se odločite za odkup že obstoječega posla ali prodajo vašega lastnega, v naši ekipi pa vam bomo do tega cilja ves čas stali ob strani.

Pogosta vprašanja in odgovori

Odkup utečenega posla pomeni, da lahko odkupite utečeno poslovanje, kar vključuje vse pripadajoče pogodbe z deležniki, nepremičnine, zaposlene, inventar, bazo strank, blagovno znamko, know-how ipd.

Stari lastnik podjetja torej ne zapre svojega poslovanja, pač pa ga »preda« oz. proda novemu lastniku. Za tak korak se odločijo tako mala, kot srednja in velika podjetja.

  • upokojitev;
  • želja po razvijanju na novih področjih;
  • nezmožnost dosega kompromisa v podjetjih, kjer je več kot 1 lastnik;
  • ni naslednika v družini …
  • Časovna optimizacija: utečen posel oz. podjetje je že prestalo začetne preizkušnje trga, kot so priprava pravega poslovnega modela, poslovnega načrta, iskanje poslovnih partnerjev, gradnje baze strank, strezno razvojanje izdelka ali storitve, iskanje primernih dobaviteljev, razvoj blagovne znamke, trženje izdelkov oz. storitev, iskanje nepremičnin oz. poslovnih prostorov, kar terja ogromno časa.
  • Zagotavljanje prodajnih in nabavnih poti: Znano je, da večina podjetij ali tržnih znamk v prvem letu poslovanja propade. Z odkupom utečenih poslov, se temu enostavno izognete. Kar je najpomembneje pa je, da lahko s poslovanjem začnete takoj in to z minimalnim tveganjem.
  • Finančna optimizacija: nov lastnik že utečenega posla se izogne vsem začetnim investicijam, kot so zagotovitev ustanovnega kapitala, začetnim marketinškim stroškom (oglaševanje, promocija, priprava celostne grafične podobe, lansiranje blagovne znamke ipd.), začetnim investicijam v pripravi poslovnih prostorov, iskanju nepremičnin in poslovnih partnerjev, opreme za poslovanje ipd.

Nov lastnik se bo z odkupom že utečenih poslov lahko ukvarjal samo še z nadgradnjo – vpihnil novo svežo energijo podjetju, dodal svoje ideje in vizije ter tako nadaljeval zgodbo po lastnem navdihu.

Ekipa Proevent vam bo najprej prisluhnila pri vaših idejah in poslovnih vizijah. Skrbno bomo premislili, kakšna poslovna rešitev je za vas najustreznejša (odkup podjetja z utečenimi posli, odkup podjetja brez utečenega posla, ustanovitev novega podjetja). Ko bomo skrbno prisluhnili vašim poslovnim idejam, se bomo podali v pregled trga. Proevent torej deluje kot posrednik med kupci in med prodajalci podjetij.

  1. uvodno posvetovanje s stranko, ki jo bomo zastopali;
  2. skrben pregled trga: stik imamo z veliko bazo potencialnih strank, ki želijo prodati svoje posle, poleg tega pa sodelujemo tudi s podjetjem, ki se že dolgo let ukvarja s posredništvom pri prodaji utečenih poslov;
  3. skrben pregled poslovanja: ko bomo določili možnost odkupa točno določenega »podjetja«, bomo pripravili skrben pregled poslovanja (pravna, finančna, davčna in poslovna tveganja, povezana s prevzemom);
  4. srečanje med kupcem in prodajalcem: na osnovi podpisanega dogovora o nerazkrivanju zaupanih informacij (t.i. NDA) bomo poskrbeli za prvo srečanje med vami (kupcem) in prodajalcem z namenom preverjanja kvalificiranosti za nakup;
  5. zastopanje vaših interesov (pogajanja s prodajalcem): ko bosta osnoven sporazum in kvalifikacija kupca opravljena, bomo še naprej zastopali vaše interese in se potrudili najti najboljši konsenz glede prevzema poslovanja od prodajalca. Na tej točki boste s prodajalcem podpisali nezavezujoč dogovor o ključnih vsebinah kupoprodajne pogodbe;
  6. zaključek posla: zaključek posla je podpisana kupo-prodajna pogodba, pogodba o prodaji poslovnega deleža, pogodba o prodaji sredstev ipd. ter seveda končno izplačilo kupnine v dogovorjenih rokih in končen prevzem.

Poudarjamo: V podjetjih, ki se prodajajo, je bivši lastnik še vedno aktivno vpleten v poslovanje, vendar se pri odkupu podjetja zamenja tudi vodstvo podjetja. Pri malih podjetjih velja poudariti, da sta po navadi v eni osebi združeni funkciji upravljalca in lastnika podjetja.

rednost podjetja se meri na dva načina – ena je osnovna finančna slika poslovanja oz. podjetja, druga je nefinančna (prepoznavnost blagovne znamke, tradicija podjetja, lojalnost kupcev ipd.).

Kaj oz. kako točno ocenjujemo podjetje:

  • ocena vrednosti premoženja: ocenjujemo vrednost premoženja podjetja (sredstva – obveznosti = vrednost podjetja). Običajno se ocena vrednosti premoženja opravlja predvsem za podjetja, ki trenutno niso delujoča;
  • primerjava posla na trgu: primerjava s podobnimi podjetji na trgu, pregled finančnih poročil in baze transakcij;
  • diskrecijski denarni tok: zaslužek, ki je podjetniku na voljo tako v vlogi lastnika, kot tudi v vlogi upravljavca podjetja;
  • multiplikator investicije: v kolikšnem času se bo vaša investicija v posel povrnila.
  • Tradicija poslovanja (več kot 10 let pomeni večjo stabilnost in zaupanje);
  • Trend rasti poslovanja (zadnjih 3-5 let);
  • Pozitiven diskrecijski denarni tok (več kot 50.000 EUR, če je manj kot 30.000 EUR pa je že negativen);
  • Konkurenčne prednosti na trgu (v know-howu, opremi, v samem izdelku ali storitvi …);
  • Lojalnost in zaupanje kupcev/strank v našo blagovno znamko;
  • Panožna rast (ali je panoga, v katero investiramo, uspešna);
  • Lokacija prostorov, razpršenost kupcev in dobaviteljev …
V okviru naše SPOT točke smo ustanovili prek 100 podjetij in uspešno sodelovali pri odkupu in prodaji številnih podjetij oz. utečenih poslov.
Obrnite se na naše strokovnjake za več informacij.

01/300 32 02

info.eu@proevent.si

Zasebnost
Ko obiščete našo spletno stran, lahko prek vašega brskalnika shranjuje podatke iz določenih storitev, običajno v obliki piškotkov. Tu lahko spremenite svoje nastavitve zasebnosti. Upoštevajte, da lahko blokiranje nekaterih vrst piškotkov vpliva na vaše izkušnje na naši spletni strani in v storitvah, ki jih ponujamo.